CDD2302B - Nivell B1: IA generativa en la creació artística: una visió des de la innovació educativa

  • Àrea temàtica:

    Competència digital docent (CDD)

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Ferran Adell Espanyol

Dates:

Del 15 de gener al 30 de març de 2024

Dies:

Connexió lliure

Hores:

Connexió lliure

Total hores:

60

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

0,00 €

No col·legiat/ada:

0,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

0,00 €

Els docents es formaran en el funcionament de la IA generativa, la seva constitució, les opcions disponibles i les opcions d'ús com a eines per a l'aprenentatge en el camp de les arts i la creació artística.

Alhora, treballaran les metodologies necessàries per implementar l'ús d'aquestes eines en els entorns d'aprenentatge (aplicació).

La pràctica artística és molt important per al desenvolupament de la creativitat i el pensament crític de l’alumnat. Els docents han de ser capaços de generar situacions d’aprenentatge en les quals, amb l’ús de les eines digitals, plantegin reptes i dinàmiques als estudiants per usar la creació artística com a competència transversal, tant per entendre el món que els envolta, com per transformar-lo.

Proposem una formació en dues etapes. En la primera, els docents es formaran en el funcionament de la IA generativa, la seva constitució, les opcions disponibles, les vies d'ús com a eines per a l'aprenentatge, les metodologies d'implementació educativa relacionades i els límits ètics que cal tenir en compte. En una segona fase d'implementació generaran un projecte docent transferible en el qual la IA generativa tingui un paper protagonista, per tal de formar els estudiants en el seu ús i entendre'n els límits ètics i tècnics. La metodologia principal que usarem és l'aprenentatge basat en projectes, en un entorn asíncron i virtual d'aprenentatge guiat.

Els formadors, experts en l'anàlisi i l'ús d'aquestes tecnologies, acompanyaran els docents durant tot el procés.

El curs es defineix entorn a la creació artística i l’estudi de l’art com a temàtiques principals. Alhora aporta un acostament crític als ODS per contextualitzar-los a la realitat educativa del país.

  • Mòdul 1. Introducció a la IA generativa: possibilitats, reptes i límits en el seu ús en entorns educatius.
  • Mòdul 2. Ensenyament-aprenentatge de les disciplines artístiques amb l’ús de les tecnologies digitals.
  • Mòdul 3. Experimentació: creació textual i gràfica amb IA generativa per a recursos educatius digitals.
  • Mòdul 4. Planificació i desenvolupament d'un projecte educatiu amb l'ús de la IA generativa: metodologies, continguts i dinàmiques.
  • Mòdul 5. Implementació a l'aula: consideracions ètiques i metodològiques de l'ús de la IA al centre educatiu.

Ferran Adell Espanyol

Ferran Adell és professor titular i investigador als Estudis d'Informàtica Multimèdia i Telecomunicacions de la UOC. Filòsof, Informàtic i Doctor en Network and Information Technologies. Les seves línies de recerca principals versen sobre l'elearning i l'edutech, el videogame-based learning i els impactes socials i filosòfics de les tecnologies digitals. Expert en diversos camps: gestió i disseny de l'aprenentatge digital, gamificació dels processos d'aprenentatge, formació del professorat en competències digitals, ètica i intel·ligència artificial generativa. La seva experiència docent s'allarga ja a més de 20 anys, en els que ha cobert la pràctica totalitat de l'espectre educatiu. Ha impartit classe a Universitats com la UAB, Elisava, UB, UOC, entre d'altres. A banda, té una llarga experiència professional com a informàtic, consultor digital, maquetador web i gestor de plataformes per a l'aprenentatge (LMS).

Del 15 de gener al 30 de març de 2024