Aránzazu Garcia Larrosa, Josefa Guitart Mas, Víctor López Simó, Marta Simon Esteve, Marga Vidal Fàbregas
70
En línia
Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.
490,00 €
700,00 €
490,00 €
D’acord amb la publicació del Departament d’Educació de la pròxima convocatòria d’oposicions al cos docent de professors de secundària, que descriu l’objectiu de valorar l'aptitud pedagògica de la persona aspirant i el seu domini de les tècniques necessàries per a l'exercici de la docència, hem dissenyat els objectius del curs d’actualització de coneixements de l’àmbit de la Física i la Química.
L’objectiu global del curs és capacitar els docents per actualitzar els continguts i coneixements específics del temari de les oposicions, i alhora treballar la competència didàctica de generar amb aquests continguts i coneixements situacions d’aprenentatge adients a l’educació secundària, per gestionar la transferència de sabers i el desenvolupament de les competències científiques que es despleguen en els currículums d’ESO i batxillerat, tenint en compte la inclusió educativa i la perspectiva de gènere.
Metodologia
L’estructura del curs està dissenyada per a un desplegament virtual en sessions de treball de tres hores.
Durant les sessions es presentaran les idees científiques rellevants relacionades amb els diferents temes i s’exploraran diversos recursos didàctics per treballar-les a l’aula, des del punt de vista de dissenyar-ne situacions d’aprenentatge i resoldre supòsits pràctics.
També es compartiran idees relacionades amb les produccions dels participants i es clarificaran els possibles dubtes sobre el seu desplegament curricular i didàctic.
Cada sessió estarà estructurada al voltant de blocs temàtics, alternant els de física i de química. En la primera part es revisaran els conceptes clau de cada bloc i en la segona part se n’analitzarà el desplegament segons els diferents nivells educatius, els diferents contextos que permeten treballar-ho i les diferents situacions d’aula que es poden plantejar.
Cada sessió haurà de garantir les eines perquè cada docent pugui dissenyar l'índex per desenvolupar els temes del bloc de temari desplegat i un ventall de contextos i situacions d’aula per configurar la seva programació dels sabers i de les competències específiques segons cada nivell educatiu.
Llicenciada en Químiques (UB). Postgrau en formació de professors de tecnologia (UPC). Postgrau en habilitats professionals en l’àmbit educatiu (UB). Professora d’ensenyament secundari, en l’especialitat de Física i Química. He format part de diferents equips directius i he participat en projectes d’innovació centrats en l’ús d’eines digitals, la indagació en ciències i l’educació STEAM. Coautora de diverses comunicacions sobre l’ensenyament de la física i la química.
Llicenciat en Física. Doctor en Didàctica de les Ciències per la UAB. He compaginat la recerca en ensenyament-aprenentatge de les ciències al CRECIM amb la docència a secundària com a professor de Física i Química. Pertanyo al Consell editorial de les revistes Alambique i Ciències, i coordino el grup de professorat DIATIC. M'interessen les pràctiques de modelització i indagació, la comprensió de conceptes científics i l'ús de sensors i simulacions als laboratoris de ciències.