243001 - Un problema, diferents solucions. Treballem l’esperit crític

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    Presencial

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Mònica Castanyer Mora

Dates:

de l'1 al 4 de juliol

Dies:

Curs presencial de dilluns a dijous (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

Hores:

de 16:00 h a 19:00 h

Total hores:

15

Lloc:

Escola Joan Pelegri

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

En quin moment els nens i nenes deixen de fer preguntes per poder entendre el món que els envolta i resoldre problemes? Per què són els professors qui fan les preguntes quan ja saben les respostes? Aquest curs pretén tornar a l'essència de l'aprenentatge natural: l'aprenentatge a partir d'un problema o repte. Veurem exemples treballats amb alumnes i descobrirem que un problema pot tenir més d'una solució. Que la solució no és el més important sinó l'aprenentatge desenvolupat per arribar-hi. Ajudarem l'alumne a fer preguntes i a saber cercar informació a Internet. A identificar notícies falses i a partir del pensament crític arribar a formular una resposta. Veurem com aquesta metodologia s’alinea amb les competències del currículum, ja que fomenta el desenvolupament de destreses que són essencials per al segle XXI, com ara la resolució de problemes, la creativitat, la comunicació, el treball en equip i la presa de decisions. Combinant l’ABP amb els nous currículums centrats en els ODS, es pot crear un entorn d’aprenentatge més significatiu i rellevant per als estudiants. Aquest curs vol mostrar i compartir la metodologia de l’ABP en diferents activitats d’aprenentatge, treballades prèviament amb alumnat, i veure’n el desenvolupament i l'avaluació a partir de rúbriques i guies d’avaluació.

  • Conèixer la metodologia, el disseny, la implementació i l'avaluació de l’ABP
  • Partir dels projectes que ja es fan i transformar-los en ABP.
  • Saber dissenyar el problema.
  • Crear la narrativa perquè sigui atractiu.
  • Pautar la cerca d'informació.
  • Dissenyar el paisatge d'aprenentatge per presentar-lo als alumnes.
  • Conèixer les bases del treball cooperatiu i algunes estructures cooperatives.
  • Desenvolupar habilitats digitals en l’ús de diferents eines Moodle i Google i veure’n la potencialitat.
  • Fomentar la creativitat.
  1. Diagnosi de les habilitats digitals dels participants, en una fase prèvia, per valorar els coneixements previs i poder graduar el ritme del contingut.
  2. Definició d'ABP.
  3. Identificació de tasques de treball interdisciplinari, globalitzat o per projectes que ja fem a l’escola.
  4. Utilització d'una checklist per saber si estem fent ABP.
  5. Passos a seguir per dissenyar un ABP, posant un especial èmfasi en la redacció del problema.
  6. Exemples d’ABP ja creats.
  7. Eines digitals i programari per fer tasques específiques en rol de professor i alumne a partir de diferents exercicis a Moodle.
  8. Eines d’avaluació a partir de rúbriques i guies d’avaluació, també les que ofereix l’entorn Moodle.
  9. Planificació del disseny d’un ABP nou amb els recursos treballats per poder ser implementat.

Mònica Castanyer Mora

En formació constant aplicant noves metodologies i recursos per intentar que la meva tasca docent sigui significativa i motivadora.

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
Un problema, diferents solucions. Treballem l’esperit crític! 01-jul., 02-jul., 03-jul., 04-jul. 3 Mònica Castanyer Mora Joan Pelegri No Presencial

Escola Joan Pelegri

C/ Consell de Cent, 14, Barcelona - 08014
Adreça electrònica: info@cdl.cat
Telèfon: + (34) 933 170 428