243500 - Aprenem a resoldre problemes matemàtics

  • Àrea temàtica:

    Matemàtiques

  • Modalitat:

    Presencial

  • Nivell:

    Internivells

Professorat:

Francisco Clemente Císcar

Dates:

de l'1 al 3 de juliol

Dies:

Curs presencial de dilluns a dimecres (12 h), i divendres sessió plenària dialogada i debat posterior (3 h, assistència obligatòria). Total 15 hores

 

Hores:

de 09:00 h a 13:00 h

Total hores:

15

Lloc:

Escola Joan Pelegri

Ha estat sol·licitat el reconeixement d'aquest curs dins el Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquests moments es troba pendent de resolució.

Tarifes
Col·legiat/ada:

45,00 €

No col·legiat/ada:

65,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

45,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Dissenyar activitats que ajudin els estudiants a resoldre problemes matemàtics usant les seves pròpies estratègies de raonament informal. Busquem facilitar les condicions perquè sorgeixin les habilitats intuïtives dels alumnes i ajudar a consolidar-les.

  • Dissenyar activitats matemàtiques que permetin diferents estratègies de resolució.
  • Analitzar les produccions dels estudiants en les seves resolucions, per detectar les possibles dificultats que poden trobar i quina intervenció didàctica seria adequada.

Sessió 1

Presentació del curs i marc teòric

Raonament configural i raonament deductiu

Cas pràctic: resolució de problema geomètric (treball en grup)

Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada

Sessió 2

La mesura: longitud, àrea i volum

Deduccions d'àrees de figures: conversió d'un polígon a un altre

Longitud de figures irregulars: fractals

Puzles matemàtics 2D: disseccions de Dudeney. Puzles matemàtics 3D: puzles de piràmides

Cas pràctic: anàlisi de resolucions d'estudiants (treball en grup)

Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada

Sessió 3

Fraccions: significats i representacions

Les fraccions egípcies

Cas pràctic: anàlisi de resolucions d'estudiants (treball en grup)

Exposició de cada grup per compartir l'anàlisi efectuada

Prova d'avaluació individual

Francisco Clemente Císcar

Professor de matemàtiques (IES Sant Quirze del Vallès). Professor associat de didàctica de les matemàtiques (Universitat Autònoma de Barcelona). Enginyer d'organització industrial. Doctor en didàctica de les matemàtiques.

No hi ha horaris.

Escola Joan Pelegri

C/ Consell de Cent, 14, Barcelona - 08014
Adreça electrònica: info@cdl.cat
Telèfon: + (34) 933 170 428