A24004 - Estratègies de millora de la comunicació: programació neurolingüística per a docents

  • Àrea temàtica:

    Metodologia d'aula i innovació educativa

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Mireia Valdés Llonch

Dates:

El curs s'inicia cada dia 1 de mes (1 de març, 1 d'abril, 1 de maig), i té una durada d'un mes.

Dies:

Connexió lliure. Forma't al teu ritme!

Hores:

30

Total hores:

30

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

66,00 €

No col·legiat/ada:

80,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

66,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

Aquest curs ofereix al docent un primer contacte amb la programació neurolingüística (PNL) per ser aplicada en centres educatius. S’estableix la relació entre la comunicació/relació amb la comunitat educativa i l’èxit educatiu. S’ensenya el poder de la PNL com a eina de modificació d’entorns educatius.

  • Aprendre què és la PNL, les seves bases i el seu funcionament
  • Reflexionar sobre com ens comuniquem i què transmetem als altres amb l’objectiu de canviar realitats
  • Descobrir el potencial de l’ús de les estratègies PNL per canviar entorns educatius
  • Entendre la comunicació assertiva com una eina amb un gran potencial per incentivar la motivació de tota la comunitat

Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització

Recorregut històric de la PNL
Què és la PNL i quines són les seves bases
Les emocions, les experiències i les creences

Mòdul 2: La importància de la comunicació assertiva dins el centre educatiu.

2.1. Què és la comunicació assertiva: objectius i  claus d’èxit

2.2. Entorns sistèmics: com funcionen i com ens poden beneficiar

                  2.3. Estratègies de la comunicació assertiva

Mòdul 3: El PNL en el món educatiu.

Ús en l’entorn d’equips docents
Ús en l’entorn de famílies
Ús en l’entorn d’alumnes: la motivació del “tu pots”!
Anàlisi de casos: experiències reals en centres educatius

Mireia Valdés Llonch

Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de comunicació i reflexionar sobre el seu impacte en l’entorn educatiu.
A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies es poden posar en pràctica a l’aula per fomentar la motivació i cohesió de l’alumnat i de l’equip docent.
Partint d’un cas fictici, elaborar un Pla d’Actuació per a planificar estratègies per motivar un equip docent. El mateix amb un grup-classe.
Elaborar un pla estratègic d’avaluació de la tasca del docent amb relació a situacions reals de cohesió en centres educatius.

Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-març, 31-març 30 Mireia Valdés Llonch En línia