Pere Muñoz Sellart
De l'1 de març a l'1 d'abril de 2024
Connexió lliure. Forma't al teu ritme!
30
30
En línia
Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
66,00 €
80,00 €
66,00 €
Descripció:
La salut mental és una qüestió de gran actualitzat i molt present en la nostra societat. Les xifres ens mostren gran quantitat de persones amb trastorns i dificultats per gestionar el propi psiquisme.
Els centres educatius esdevenen espais privilegiats per treballar i potenciar un desenvolupament individual integral i equilibrat en la gestió del món interior i de les relacions interpersonals dels infants, adolescents i joves.
L’era digital i les xarxes socials són realitats inherents a les nostres vides. Cal doncs una reflexió de les seves potencialitats i els seus riscos a l’hora d’incorporar-les a les aules.
El present curs oferirà reflexió, metodologies i recursos per a la prevenció, la detecció i el treball en l’àmbit educatiu en relació a la salut mental i les noves realitats presents i virtuals.
Objectius generals del curs:
Aproximar-se a un concepte ampli i multicausal de la salut mental i les seves implicacions en el món educatiu.
Adquirir recursos i indicadors de prevenció i detecció de trastorn mental a l’aula.
Conèixer les característiques d’aquells models educatius que potencien la salut mental des de les aules.
Prendre consciència de la realitat personal com a docents i la rellevància en el procés relacional amb l’alumnat.
Reflexionar al voltant de l’ús i de l’abús de les noves tecnologia i xarxes socials en l’entorn educatiu.
Blocs de contingut:
1. Salut Mental
-Definició Salut mental i trastorn mental.
-Principals trastorns a l’aula.
-Recursos i serveis de salut mental.
2. Contextos educatius i estratègies de salut mental
-Innovació Educativa.
- L’aula com espai terapèutic.
- El desenvolupament integral a l’aula.
3. L’era digital i les xarxes socials
-El jo real/El jo digital.
-Les noves tecnologies i les seves potencialitats a l’aula.
-Riscos i addiccions en l’ús de les noves tecnologies i els mòbils.
Organització i Avaluació del curs:
-Els curs està dissenyat en tres blocs temàtics. En cadascun d’ells hi ha:
-Una presentació amb els continguts.
-Algunes lectures o documents recomanats.
-Dues activitats a realitzar.
-Per superar el curs, cal lliurar les dues activitats de cada bloc temàtic al docent.
Descripció del torn | Dies | Hores diàries | Professor/a | Aula | Streaming | Mode |
---|---|---|---|---|---|---|
01-març, 31-març | 30 | Pere Muñoz Sellart | Sí | En línia |