A24009 - L'èxit educatiu amb alumnat amb Dislèxia

  • Àrea temàtica:

    Necessitats especials d'aprenentatge

  • Modalitat:

    En línia

  • Nivell:

    Internivells

  • Reconegut:

    R

Professorat:

Lídía Arroyo Navajas

Dates:

De l'1 de març a l'1 d'abril de 2024

Dies:

Connexió lliure. forma't al teu ritme!

Hores:

30

Total hores:

30

Lloc:

En línia

Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Tarifes
Col·legiat/ada:

66,00 €

No col·legiat/ada:

80,00 €

Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores:

66,00 €

Inscriu-t'hi

Afegir a la cistella

El curs sobre Dislèxia de 30 hores impartit on line, dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb Dislèxia.

El model d’aprenentatge on line s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.

  • Identificar els senyals d’alarma de la dislèxia
  • Conèixer els protocols de detecció i abordatge de la dislèxia
  • Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre, per tal de garantir l’accés al currículum dels alumnes amb dislèxia.
  • Conèixer les principals aplicacions que poden afavorir l’aprenentatge de la lecto-escriptura en alumnes amb dislèxia

Mòdul 1: Contextualització del concepte de Dislèxia

Què és la Dislexia
Comorbilitat de la Dislèxia
Signes d´alerta de la Dislèxia
Estudis lingüístics sobre la Dislèxia

Mòdul 2: La Dislèxia a l´aula

2.1. Protocols de Detecció: Prodiscat

2.2. Guia per a les professions docents

2.3 Elaboració de Plans de Suport Individualitzats per alumnat amb Dislèxia, adaptats a la darrera normativa

Mòdul 3: L´impacte de la Dislèxia en els aprenentatges

3.1. Cervell i lectura

3.2. L´efecte Pigmalió

3.3. Adaptacions metodològiques

Mòdul 4: L´abordatge de la Dislèxia

4.1. Tractament de la Dislèxia

4.2. Programes sense evidència científica

Lídía Arroyo Navajas

  • L’avaluació de l’aprofitament consistirà en una aplicació pràctica dels continguts a l’aula
  • Descriure els senyals d'alarma principals que s´exposen al cas Pràctic
  • Argumentar la descripció d’aquests senyals d’alarma
Descripció del torn Dies Hores diàries Professor/a Aula Streaming Mode
01-març, 31-març 30 Lídía Arroyo Navajas En línia