Francesc Reina González, Marcos Vicente Maurel
Del 9 de febrer al 19 d'abril de 2024
Divendres
De 16.30 a 19.30 h
30
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
300,00 €
450,00 €
300,00 €
El curs es desenvolupa a partir de tres blocs, i d’acord amb les necessitats de la resolució 4221/2023 del 19 de desembre del concurs oposició a la funció pública docent.
En el primer es plantegen les parts i les eines bàsiques per a l’elaboració d’una programació didàctica en el marc curricular actual a l’ESO i/o el Batxillerat. A continuació es presenten les parts, els conceptes i els objectius per a construir situacions d’aprenentatge competencials dins del currículum de la matèria. I el tercer bloc s’ocupa de presentar, descriure i explicar els temes de la convocatòria.
La formació es situa dins dels requeriments legislatius i pedagògics de la LOMLOE.
Metodologia
Presentació diària del formador de les parts, l’estructura i el desplegament de la programació didàctica (amb exemples per al temari de Literatura, (Marcos Maurel) i de Llengua (Francesc Reina).
Elaboració de situacions d’aprenentatge competencial.
Descripció i explicació d’una selecció del temari de l’annex de la convocatòria d’oposicions.
Després de l’exposició dels temes procedirem a observar quina és la seva millor aplicació didàctica i construirem diferents documents didàctics: unitats, seqüències i materials de programació. El propòsit és abordar tots els components habituals del document didàctic: objectius, continguts, competències, activitats, avaluació, diversitat (NEE) i recursos.
El curs es desenvolupa a partir de tres blocs, i d’acord amb les necessitats de la resolució 4221/2023 del 19 de desembre del concurs oposició a la funció pública docent.
En el primer es plantegen les parts i les eines bàsiques per a l’elaboració d’una programació didàctica en el marc curricular actual a l’ESO i/o el Batxillerat. A continuació es presenten les parts, els conceptes i els objectius per a construir situacions d’aprenentatge competencials dins del currículum de la matèria. I el tercer bloc s’ocupa de presentar, descriure i explicar els temes de la convocatòria.
La formació es situa dins dels requeriments legislatius i pedagògics de la LOMLOE.
Barcelona (1966). Llicenciat en Filologia Hispànica. Catedràtic de secundària de Llengua Castellana i Literatura. Doctor en Lingüística per la Universitat de Barcelona. Professor associat a la mateixa universitat. Formador de l'àrea de llengua i didàctica amb diferents interessos dins d'aquests àmbits (l'accés a la docència, la gramàtica competencial i la creació literària). Ha publicat edicions divulgatives d'obres de la literatura castellana, com ara Tres sombreros de copa de Mihura, o les Novelas Ejemplares de Cervantes.
Diploma d'Estudis Avançats en Filologia Hispànica per la UB i professor d'institut. Ha publicat articles i ressenyes crítiques a "El Periódico de Catalunya", "Cuadernos Hispanoamericanos", "Ínsula", "Turia", "Quimera", etc., a més d'edicions didàctiques de Lope de Vega, Galdós i Lorca. La seva tasca investigadora se centra en la historia cultural de l'Espanya del segle XX, amb treballs que analitzen el feixisme cultural i l'obra d'escriptors com Max Aub, Juan Marsé, Manuel Vázquez Montalbán, Francisco Umbral, etc. És professor formador del CDL des del 2010.
Cal acreditar el 80 % d’assistència a les sessions.
Descripció del torn | Dies | Hores diàries | Professor/a | Aula | Streaming | Mode |
---|---|---|---|---|---|---|
15-març, 22-març, 05-abr. | 3 | Francesc Reina González | Sí | Presencial | ||
12-abr. | 4 | Francesc Reina González | No | Presencial | ||
19-abr. | 4 | Francesc Reina González | No | Presencial |